Rabu, 2 Mei 2012

BERSIH 3.0 - 280412

10 Jamadil Akhir 1433H

06 Jamadil Akhir 1433H bersamaan 28 April 2012.. Hari ini merupakan diantara hari2 yg bersejarah buat negaraku Malaysia.. Satu dunia sedang memperkatakan tentang BERSIH 3.0 ni.. Jika ada org bertanya pada aku tentang ini sudah pasti jawapan aku adalah YA! aku adalah penyokong BERSIH.. tapi ini bukan bermakna aku ingin bermusuh dengan rakan2 atau sesiapa sahaja yg tidak menyokong BERSIH.. aku banyak diam seribu bahasa pada tahun ini berbanding BERSIH 2.0 dahulu dimana aku amat lantang menyuarakan sokongan aku terhadap BERSIH. aku rase x salah kalau aku nak menyokong BERSIH ni hanya kerana ingin menuntut 8 perkara iaitu:

1. BERSIH kan Senarai Undi (Daftar Pemilih)
2. Reformasikan Undi Pos
3. Gunakan Dakwat Kekal
4. Akses Media Yang Bebas & Adil
5. Tempoh Berkempen Minima 21 Hari
6. Kukuhkan Institusi Awam
7. Hentikan Rasuah
8. Hentikan Politik Kotor


Aku x paham apa yg susah sgt kerajaan yg sedia ada nie nak tunaikan tuntutan nie? benda yg x baik ke yg sedang dituntut? nak kene keluarkan duit millions or billions of RM ke utk tunaikan tuntutan nie? kalau kene pun ianya berbaloi dari duit tu pergi pada tangan2 yg x sepatutnya.. Aku x mahu ulas panjang pasal benda nie.. walau apa pun yg org lain nak ckp, aku tetap dengan pendirian aku.. pada aku slagi ianya tak bertentangan dengan hukum agama, ianya x berdosa.. dosa lagi kalau aku gi join konsert2 yg mmg menggalakkan maksiat.. minta maaf pada yg tersinggung tp aku percaya setiap org ada pendapat yg berbeza.. yg aku tau, jgn disebabkan perkara ni, ada diantara kita perlu bermusuh.. kawan tetap kawan walaupun pendapat berbeza.. (peace no war).. last but not least aku nak share dengan korang pendapat King Jason yang best dari page Facebooknya.. 

Salam..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...