Khamis, 10 Mei 2012

Mental Exercise

17 Jamadil Akhir 1433H

Salam ceria buat semua pada hari Rabu yg indah ini.. hahah x tau nak tulih ayat ape sbenarnya... hmm pagi ni aku rase agak letih sikit.. mungkin sebab asyik terjaga malam td.. xley nak tido lena laks ape kes ntah.. xpelah ignore je pasal keletihan aku tu.. jgn dilayan kan sgt letih tu nnt melarat pulak..

owh hari ni aku nak share dengan korang satu exercise yg akan train otak kita utk jadi lebih cergas, fokus, menguatkan ingatan, flexible dan menjadi lebih creative.. betul ke dengan wat latihan ni bole bantu otak kita jadi lebih bagus? jawapannya YA! sbb aku sendiri dah cuba dan aku nampak perbezaannya.. Apa kate korang pulak cube game ni & tengok resultnya sendiri.. Gi kt sini pastu click kat 'Start Training'..


kat bwh ni aku petik dr website Lumosity yg mengatakan kenapa kita kene wat exercise dr dorang..

 
Research shows that certain types of mental exercise can enhance the health and function of the brain. Our scientists have engineered dozens of engaging games with this discovery in mind, and studies have confirmed that Lumosity training can improve memory, attention, and other cognitive areas. Our users, in turn, have reported positive and often remarkable results that include better face-name recall, faster problem-solving skills, and a quicker memory.

setelah di google translate kan jadilah mcm nie.. (hehehe aku malas nak translate sesatu so aku google je & inilah akibatnya)

Kajian menunjukkan bahawa beberapa jenis latihan mental boleh meningkatkan kesihatan dan fungsi otak. Saintis kita telah kejuruteraan berpuluh-puluh terlibat permainan dengan penemuan ini dalam fikiran, dan kajian telah mengesahkan bahawa Latihan Lumosity boleh meningkatkan daya ingatan, perhatian, dan lain-lain bidang kognitif. Pengguna kami, seterusnya, telah melaporkan hasil yang positif dan sering luar biasa termasuk nama muka yang lebih baik penarikan balik, cepat kemahiran menyelesaikan masalah, dan memori yang lebih cepat.

p/s: baru pas wat exercise ni tu yg tetibe rase semangat nak share ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...