Khamis, 26 April 2012

Bermulanya di sini...

03 Jamadil Akhir 1433H

Salam buat semua..

Hari ni aku nak citer serba ringkas tentang aku sekeluarga.. Alhamdullillah aku telah dikurniakan seorang suami iaitu Azlan Sarip dan dua org anak Ayuni Widad & Habib Ahmad (setakat tahun ini 2012) yg amat sempurna buat aku.. Aku telah berkenalan dengan suami ku buat pertama kalinya menerusi MIRC, undernet di dalam channel #butters pada tahun 1998.. wahhh pada tahun tu MIRC mmg tgh hangat sampai bole x tido dibuatnya.. fyi, aku ni mmg giler bercakap, berbual dan bersosial.. jadi MIRC ni mmg tmpt aku berceloteh bilamana aku x melepak dengan member2..

Berbalik semula ttg perkenalan antara aku and hubby.. so lepas kitowang dah chat2 n berjumpa kitowang pun menjadi member.. kitowang member jer cakap mmg aku, kau jer n kasar.. sbb aku ni mmg seorang yg kasar.. yg pastinya sepanjang kitowang berkawan dia ni ni cam chipsmore kejap ade kejap xde.. maybe bile dia bosan jer baru carik aku kot? wallahua'lam xkesah lar tu kan, benda dah lepas pun.. so lepas beberapa tahun dia jadi chipsmore tetibe dia muncul yg x tenggelam2.. huhuhu mase ni thn 2006 kalau x silap.. hmm after 8 yrs baru nak kawan bebetul kot?

Actually masa ni aku tgh "berkawan" ngan org lain tp mungkin dah tertulis jodoh ku bukan dengan dia so setelah hampir six mths kot dengan dia aku pun putus and tetibe bole lak bercinta dengan hubby ku skang.. giller janggal mase ni. bayangkan setelah 8 tahun kawan panggil "aku, kau" tetibe nak ber "saya, awak" pastu kadang2 "sayang" euww! hahahah lawak bile terkenang balik, ntah hape2..so after 2 ke 3 mths kitowang bercinta, aku pun suh dia dtg merisik Aku ingat lagi ayat aku "awk nak kawen ngan saya tak? kalau nak awk kene kawen ngan saya tahun nie (2007) kalau xmo xyah nak bercinta.." Oleh kerana dia mmg bersungguh nak kawen ngan aku, dia pun bwklah ahli keluarganya dtg merisik.. before dia dtg tu aku & bf(mase tu lom hubby) dah bincang sesiap bile nak nikah, duit hantaran bape and ape hantaran yg wajib then memasing dah bgtau family memasing supaya xde lah nnt family kitowang pening.. syukur sumenyer berjalan lancar..


Daddy & Hubby
Caya x 2 wks before wedding kitowang masih x dpt tarikh yg sebenar!!! ya Allah.. geramnye masa ni.. aku nak nikah 31 dec( isnin) memula sume dah ok walaupun hari tu hari bekeje pastu tetibe bf aku ckp xley pulak nak kene wat 30 dec (ahad) aku mmg geram tok sah ckp lah ye lah padahal nak nikah lg 2 wks pastu tetibe nak tukar tarikh.. mmg kelam kabut.. Akhirnya tibalah masa yg ditunggu tunggu iaitu hari yg bakal menyatukan aku & hubby.. dengan berbekalkan berkat dr kedua ibu bapa & rahmat Allah.. majlis berjalan dengan lancar..  Alhamdulillah aku telah selamat menjadi isteri kepada suamiku dengan sekali lafaz pada 20 Zulhijjah 1428.. syukran ya Allah.. Yang buat aku gembira sgt 20 Zulhijjah tu adalah hari lahir aku :) yg memula nak nikah 31 dec tu hari lahir hubby ku.. Rupanya Allah itu lebih maha mengetahui dan telah menetapkan perkahwinanku pada tarikh yg lebih bermakna buatku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...