Isnin, 23 April 2012

Isnin yang penat

01 Jamadil Akhir 1433H

Salam sejahtera..


Hari ni adalah hari yg agak letih bagi aku disebabkan kekurangan rehat sepanjang weekend.. seperti yg sudah aku katakan sblom ni, weekend adalah hari utk aku bersama keluarga dan melakukan kerja2 rumah.. aku kalau dah dok kat umah tu mmg x ley dok diam lah jawabnyer ade jer benda yg nak dibuat.. sampai anak aku pun terikut sama xley dok diam.. sudahnya aku yg letih sebab nak wat keje sambil melayan dia.. syukurlah aku ni dok umah ngan family so ade lah jugak org lain yg nak melayan kerenahnya... masa tulah aku ambil peluang wat kerja rumah.. x perlu lah aku cite ape yg aku dah wat mase weekend hari tu yer.. kowang pon mesti bosan nak baca.. tp ada 2 kisah tentang anak aku ni mmg aku nak citer..

1. Sabtu 210412, aku dah janji ngan kawan aku si odah & wan nak jumpe dowang kat umah utk amik stok barangan yg aku tempah.. sepanjang masa kt umah dowang ok lah sume nyer berjalan dengan lancar.. kami sekeluarga telah dilayan dengan begitu baik skali oleh pasangan ini.. hehehe siap dapat makan lagi.. bukan main kenyang lagi.. errkkk alhamdulillah.. Al-kisah yg aku nak citekan ni pasal anak sulung aku Ayuni.. masa dalam perjalanan balik kitowang mmg dah tau ade sekatan jalan raya so, aku n hubby pun mengacah lah si Ayuni nie..

Mama&Baba: Ayuni dok elok2 nnt polis tangkap kang.. nampak tak kat depan tu ade polis.. mama & baba nak pakai seat belt supaya polis tak tangkap..
Ayuni: Ayuni pun nak pakai seat belt lah!
Mama&Baba: Ayuni x payah lar pakai seat belt.. dok diam2 jer ok..
Ayuni: (dah mula wat suara high tone) Ayuni nak pakai seat belt cam mama & baba!!

Pastu mula lah nak cengeng.. aku n hubby dah mula geram and sakit telinga gak bile dengar suara nyaring dia tu.. kitowang pun..

Mama&Baba: (Suara pun dah start garang) Ayuni x payahlah pakai seat belt, dok diam2 bole tak????!
Ayuni: (Suara nak nangis) Ayuni nak pakai seat belt... nnt kalau polis tangkap ayuni macam mana??? Sian Ayuni..

Aku & hubby dengar terus x jadi gelak.. ya Allah budak ni.. napelah bole pikir sampai mcm tu skali.. hubby pun terpakse bentikan kete sbb nak pakaikan seat belt kt Ayuni nyer pasal..

2. Smalam, Ahad 220412 seperti biasa, hubby kesayanganku ajak kami anak beranak meluangkan masa bersama sama ke OU (1 Utama).. dah sampai ke OU hmm mulalah si Ayuni ni wat hal lagi seawal baru nak menurunkan kaki dari kete setelah dapat parking..



Ayuni: Ayuni nak bwk stroller..
Baba: ok ayuni sit kt dlm stroller k...
Ayuni: xnak!!! ayuni nak bwk stroller ngan baby! ni.. ni baby ayuni nak naik stroller.. (sambil tunjuk kat anak patung baby)
Baba: (Sambil menarik nafas panjang) Ok tapi ayuni jangan naughty k..
Ayuni: Ok (hmm sukelah tu kan??)

Mase ni aku xmo masuk campur kang lagi "panas" lak jadinyer..

Ayuni dengan "baby" Ayuni
Pastu kitowang pun masuklah ke dlm OU tu.. Hubby nak jaga baby so aku lar yg kene monitor si ayuni ni.. hmm mmg kalau hari2 aku kene monitor anak aku kt shopping compleks ngan stroller dia tu aku bole jadi org yg super penyabar kot?.. Ermm si ayuni punye hal, jalan sambil bwk stroller and sambil tgk2 kedai macam tgh window shopping and kejap2 tgk baby dia ok ke x.. dia akan pastikan kedudukan baby tu seperti yg dikehendaki. pastu ade satu masa tu dia nampak baskin robbin dari level atas pastu keluar lah ayat ni dari dia.. "wahh.. cantiknyer aiskrim!" aku mmg wat2 x dengar jer.. terus suh dia jalan cepat. kitowang mmg x lama kat OU lebey kurang 2 jam je sbb dah x larat nak layan kerenah si ayuni ni..

P/s: Anak2 ni mmg bole buat kita geram tp pada masa yg sama buat kita sayangggg sgt kat dia..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...